Урок
позакласного читання в 3 класі
Тема. Кличе в гості ліс осінній…
Розроблено
вчителем початкових класів
Осипенківської
загальноосвітньої школи І – ІІІ ст.
Тарасенко Ю.М
Тема. Кличе в гості ліс осінній…
Мета. Формувати навички і потребу самостійно, осмислено добирати і читати
дитячі книжки; сприяти розширенню активного читацького кругозору учнів;
удосконалювати читацьку культуру учнів; формувати уміння самостійно
ознайомлюватись з новою книжкою, опираючись на позатекстову інформацію;
розвивати
пізнавальні інтереси;
виховувати
шанобливе ставлення до книг, любов до природи.
Обладнання. Мультимедійна презентація, виставка книг, гриби (шапочки), роздатковий матеріал.
Хід уроку
I.
Організація класу.
II.
Розв’язування завдань на орієнтування в
книгах.
Щоб легко було працювати з книгою, потрібно в ній орієнтуватись. Покажіть у
ваших книгах:
·
Обкладинку
·
Корінець
·
Титульну
сторінку
·
Назву
книги
·
Прізвище
автора
·
Рік
видання
·
Місце
видання
·
Зміст
·
Ілюстрацію
·
Шифр
III.
Прогнозування теми уроку.
1) Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
2) Продовжіть речення: цей урок навчить мене…
3) Відгадайте загадки.
·
Взимку
чорний і сумний
Навесні він гомінкий,
Влітку – щедрий і зелений,
Восени – жовто багряний.
(Ліс)
- У садах, лісах блукає,
Жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль –
Жде сестрицю білу в гості.
(Осінь)
- Кличуть нас ліси, поля, сади
Дозбирати осені плоди.
Із дерев спадає листя жовте.
То землею ходить місяць … (Жовтень)
4) Тема уроку:
Кличе в гості ліс осінній…
5) Девіз уроку. Прочитайте і подумайте, яке ставлення автора цих рядків до лісу.
Обступи мене,
ліс!
Я побуду з тобою.
Я тихо з тобою побуду.
Нахилися до мене
і дай мені жменьку суниць.
Подивлюся на
сонце. Поклонюся знайомому дубу.
Розпитаю, як
справи у сосен, і звірів, і птиць.
Ліна
Костенко.
6) Асоціативний кущ.
А що вам спадає
на думку, коли ви чуєте слово ліс?
7) А чи знаєте ви, яких тварин у лісі
найбільше?(Мурашок).
IV.
Робота з виставкою книг.
- Які книги ви побачили на нашій
виставці?
- Чи всі книги відповідають темі уроку?
- Які книги можна віднести до довідкової
літератури?
V.
Читання і обговорення творів.
1) Народні прикмети
(слайди).
2) Чому листя жовтіє і опадає? (слайд).
3) Робота над оповіданням Юрія Дмитрієва „Що таке ліс?”
§
Чи
були в тексті незрозумілі для вас слова?
§
Чому
художник змушений був декілька разів малювати ліс?
§
Чи
можна сказати, що все в лісі пов’язано одне з одним?
§
Якою
була остання підказка лісовичка?
4) Гра „Фотополювання” (слайди).
§
Лісовичок
постійно дбає про збереження природи.
§
Замість
полювання він влаштовує фотополювання.
§
Як у
всіх мисливців у нього також є трофеї. Але вони незвичні, бо це фотографії
різних звірят.
§
Лісовичок
пропонує визначити, які звірі не живуть в наших лісах.
5) Загадка
(гриб).
6) Прислів’я про гриби (слайди).
7) Г. Ковальчук Який гриб їстівний”.
8) Гриби – двійники (слайди).
9) Інсценізація. О. Підсуха „Хвалилися гриби”.
10) Фізкультхвилинка. Вправа «Перевтілення» (танець осіннього
листя).
11) Г. Ковальчук „Як збирати гриби”.
§
Словникова
робота: грибниця.
12) Поради досвідченого грибника (слайди).
13) Цікаве про гриби (слайди).
VI.
Підсумок уроку.
1. Кубування: ліс.
2. Дискусія.
Чи може
недостатність знань людини про ліс призвести до біди?
VII.
Рекомендації для читання до наступного
уроку.
Вчитель Олю запросив до дошки:
- Ти читала
про Котигорошка?
- Так, читала.
- То скажи, будь ласка,
Що за твір це: приказка
чи … (казка).
Розроблено
вчителем початкових класів
Осипенківської
загальноосвітньої школи І – ІІІ ст.
Тарасенко Ю.М
Тема. Кличе в гості ліс осінній…
Мета. Формувати навички і потребу самостійно, осмислено добирати і читати
дитячі книжки; сприяти розширенню активного читацького кругозору учнів;
удосконалювати читацьку культуру учнів; формувати уміння самостійно
ознайомлюватись з новою книжкою, опираючись на позатекстову інформацію;
розвивати
пізнавальні інтереси;
виховувати
шанобливе ставлення до книг, любов до природи.
Обладнання. Мультимедійна презентація, виставка книг, гриби (шапочки), роздатковий матеріал.
Хід уроку
I.
Організація класу.
II.
Розв’язування завдань на орієнтування в
книгах.
Щоб легко було працювати з книгою, потрібно в ній орієнтуватись. Покажіть у
ваших книгах:
·
Обкладинку
·
Корінець
·
Титульну
сторінку
·
Назву
книги
·
Прізвище
автора
·
Рік
видання
·
Місце
видання
·
Зміст
·
Ілюстрацію
·
Шифр
III.
Прогнозування теми уроку.
1) Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
2) Продовжіть речення: цей урок навчить мене…
3) Відгадайте загадки.
·
Взимку
чорний і сумний
Навесні він гомінкий,
Влітку – щедрий і зелений,
Восени – жовто багряний.
(Ліс)
- У садах, лісах блукає,
Жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль –
Жде сестрицю білу в гості.
(Осінь)
- Кличуть нас ліси, поля, сади
Дозбирати осені плоди.
Із дерев спадає листя жовте.
То землею ходить місяць … (Жовтень)
4) Тема уроку:
Кличе в гості ліс осінній…
5) Девіз уроку. Прочитайте і подумайте, яке ставлення автора цих рядків до лісу.
Обступи мене,
ліс!
Я побуду з тобою.
Я тихо з тобою побуду.
Нахилися до мене
і дай мені жменьку суниць.
Подивлюся на
сонце. Поклонюся знайомому дубу.
Розпитаю, як
справи у сосен, і звірів, і птиць.
Ліна
Костенко.
6) Асоціативний кущ.
А що вам спадає
на думку, коли ви чуєте слово ліс?
7) А чи знаєте ви, яких тварин у лісі
найбільше?(Мурашок).
IV.
Робота з виставкою книг.
- Які книги ви побачили на нашій
виставці?
- Чи всі книги відповідають темі уроку?
- Які книги можна віднести до довідкової
літератури?
V.
Читання і обговорення творів.
1) Народні прикмети
(слайди).
2) Чому листя жовтіє і опадає? (слайд).
3) Робота над оповіданням Юрія Дмитрієва „Що таке ліс?”
§
Чи
були в тексті незрозумілі для вас слова?
§
Чому
художник змушений був декілька разів малювати ліс?
§
Чи
можна сказати, що все в лісі пов’язано одне з одним?
§
Якою
була остання підказка лісовичка?
4) Гра „Фотополювання” (слайди).
§
Лісовичок
постійно дбає про збереження природи.
§
Замість
полювання він влаштовує фотополювання.
§
Як у
всіх мисливців у нього також є трофеї. Але вони незвичні, бо це фотографії
різних звірят.
§
Лісовичок
пропонує визначити, які звірі не живуть в наших лісах.
5) Загадка
(гриб).
6) Прислів’я про гриби (слайди).
7) Г. Ковальчук Який гриб їстівний”.
8) Гриби – двійники (слайди).
9) Інсценізація. О. Підсуха „Хвалилися гриби”.
10) Фізкультхвилинка. Вправа «Перевтілення» (танець осіннього
листя).
11) Г. Ковальчук „Як збирати гриби”.
§
Словникова
робота: грибниця.
12) Поради досвідченого грибника (слайди).
13) Цікаве про гриби (слайди).
VI.
Підсумок уроку.
1. Кубування: ліс.
2. Дискусія.
Чи може
недостатність знань людини про ліс призвести до біди?
VII.
Рекомендації для читання до наступного
уроку.
Вчитель Олю запросив до дошки:
- Ти читала
про Котигорошка?
- Так, читала.
- То скажи, будь ласка,
Що за твір це: приказка
чи … (казка).
Комментариев нет:
Отправить комментарий